COMUNICAT DE LA CVMC

Davant les informacions aparegudes en premsa en els darrers dies, es volen aclarir alguns aspectes: el primer és que fins la data de hui no s’ha rebut cap notificació en referència a la querella presentada pel Partit Popular contra el president de la Corporació i la directora general de la Societat de Mitjans de Comunicació pel contracte d’una producció audiovisual.

El programa amb títol original La Tramuntana va ser uns dels projectes seleccionats per unanimitat en l’Alt Consell Consultiu de l’Audiovisual, abans que À Punt estiguera en funcionament. Aquest organisme va prendre la decisió amb el vot a favor de la vocal proposada pel Grup Parlamentari Popular. El Consell Rector de la CVMC va autoritzar la contractació també per unanimitat dels membres presents. Cal afegir que el senyor Vicente Cutanda, membre del Consell Rector, no va votar a favor d’aquest projecte ja que es va absentar de la reunió moments abans que es produïra la votació.

El contracte de la sèrie de ficció La Tramuntana i tots els contractes escollits per l’Alt Consell Consultiu es redactaren amb l’assessorament d’una empresa externa amb seu a Madrid i seguint exactament el mateix procediment i sense cometre cap infracció legal.

La Tramuntana, que finalment va canviar el seu títol per La Vall, ha sigut auditada i emesa en À Punt i actualment es troba disponible al web.

Cal remarcar que les deliberacions del Consell Rector de la CVMC no es fan públiques per raons estratègiques i, d’altra banda, les actes no poden ser publicades si no hi ha un acord previ en aquest sentit del mateix Consell Rector.